niedziela, 28 kwietnia 2013

Deszczowy dzień + malutkie szkolenie

Hejka!
Dzień zaczęłam od pójścia do kościoła. Gdy wróciłam trochę mi się nudziło, więc pomyślałam, że z za krótkich  spodni zrobię sobie rybaczko-krótkie spodenki.Wyszły cudownie. Potem zaczęło padać. Deszczowa pogoda trwała parę godzin. Miałam ochotę na zrobienie paru zdjęć, bo to pierwszy, wiosenny deszczyk w tym roku. Wzięłam Zygfryda i ruszyliśmy. Niestety nie udało nam się zbyt wiele sfotografować:


Zdjęcia nie są jakieś cudowne, ale mam nadzieję, że takie wystarczą. ;P




Wiadomo, że po deszczu ślimaki chętnie się pokazują. Udało nam się jednego sfotografować, a oprócz tego było ich 16. ;)

A u Was jaka pogoda? Czy też widzieliście dużo ślimaków? 
   

Malutkie szkolenie
Jeżeli jesteś zainteresowany/na nauką fotografowania to do każdego postu będę dodawała "malutkie szkolenie", w którym mogę wytłumaczyć Ci to, czego nie wiesz o robieniu zdjęć. W tych szkoleniach będę opisywała też różne techniki fotografowania. Moją wiedzę czerpię z dwóch książek: "Nauka fotografowania"- Heiner Henninges oraz "Fotografowanie w podróży"- Richard l'Anson, ale też z różnych stron internetowych. Na początek podstawy: Co to jest ekspozycja? 
Ekspozycja to czas naświetlenia, przysłona i ISO.  W tej lekcji wytłumaczę co to jest czas naświetlenia, inaczej czas migawki. Jest to czas otwarcia migawki, w którym wpuszczana jest odpowiednia ilość światła na element światłoczuły. To czy odpowiednia ilość światła jest wpuszczana pokaże nam światłomierz:


Obrazek jest odwzorowanie wyświetlacza w aparatach takich jak Zygfryd. Tu akurat jest prześwietlenie. Wtedy zdjęcie będzie zbyt jasne. Natomiast niedoświetlenie będzie wyglądać tak:


 Wtedy zdjęcie wyjdzie zbyt ciemne. Żeby zdjęcie wyszło idealne światłomierz musi wyglądać tak:


Na dzisiaj to może tyle dokształcania. W następnym poście będę kontynuować. Życzę sukcesu w nauce fotografowania.

Do następnego postu,
Pa ;)

4 komentarze:

  1. Jaki sympatyczny ślimaczek :) Dobry pomysł z tym szkoleniem. Co prawda ja nie mam lustrzanki, ale może kiedyś mi się ta wiedza przyda!

    OdpowiedzUsuń
  2. Matko, jak ty fantastycznie robisz zdjęcia! Znam się trochę na fotografii, ponieważ także to moje hobby... Najciekawszy ślimaczek! :)
    Pozdrawiam!
    http://dziennik-zwyczajnej-nastolatki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. No Kiciusiu, bardzo profesjonalny pościk i pożyteczne szkolenie. Bardzo dobrze Ci idzie.
    Ps. Czyżby forsycja przy oknie w naszym salonie??:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcie z klamerką najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Zawsze gdy jakiś się pojawi, wywołuje uśmiech na mojej twarzy, a jeżeli mnie zaobserwujesz wzbogacisz świat o jedną szczęśliwszą osobę- mnie ;)